Godkjent og familievennlig boligtomt - Naturtomt på 1562,2 kvm i naturskjønne omgivelser - Eldre hytte på eiendommen!

Aksdalsvegen 2

Tomt 1526 m²
Boligtype Boligtomt
Eierform Fast
Prisantydning kr 490 000

Beskrivelse/detaljer

Naturtomt på 1562,2 kvm med eldre hytte som ble omsøkt til boligtomt i 2017. Tomten er beliggende i naturskjønne omgivelser høyt i terrenget. Familievennlig midt mellom Aksdal og Frakkagjerd med barnehager, skoler i alle aldre, aktivitetsmuligheter og fasilitetene rundt Aksdal Senteret. Kan brukes videre som fritidseiendom dersom det ønskes. Tomten kan fritt besiktiges!

Innhold / standard

- Vedlagt i den komplette salgsoppgaven finner en dispensasjon til bruksendring av fritidsbolig til helårsbolig. - Vedlagt i den komplette salgsoppgaven finner en kart over kommunalt vann og avløp.

Beliggenhet

5 minutters gangavstand til Aksdal hvor en har Aksdal senteret med tannlege, legesenter, en rekke butikker og stor dagligvare. Her finner en også Aksdal kirke og Tysværtunet Kulturhus med badeland, populær klatrevegg, bibliotek og kino. Videre er det gangavstand til Grinde med barnehage og barneskole. Gang/sykkelavstand til familie-eldoradoet Frakkagjerd med barn og unge i alle aldersgrupper. Frakkagjerd har nyere barnehage, nyere barneskole og Frakkagjerd ungdomsskole. Om en ønsker att barna skal gå på Grinde skole eller nyere barneskole på Frakkagjerd velger en selv. Når en bor i Aksdalsvegen bor en midt mellom to aktive sportsklubber i Skjold IL og Stegaberg IL begge med gode fasiliteter. På Frakkagjerd har en Steinsvik Arena med en rekke aktivitetstilbud og arrangementer. En rekke tur- og aktivitetsmuligheter like ved. Ønsker naturløyper kan en traske rett ut fra egen tomt, inn i naturen og opp til Alvanuten. Her har en turløyper, flott utsiktspunkt utover distriktet vårt og den ene naturopplevelsen etter den andre. Videre fra Alvanuten kan ta turen videre til Valhest som kan by på spektakulær utsikt. En overkommelig tur for alle som tar ca. 4 timer tur/retur. Like ved tomten finner en idyllen Aksdalsvannet med bademuligheter og belyste turløyper. Turløypene rundt Aksdalsvannet har nylig blitt opparbeidet og har allerede rukket å bli svært attraktive. Spenn joggeskoene og legg kveldsøkten rundt Aksdalsvannet eller ta familie med på en koselig spasertur.

Adkomst

Fra Frakkagjerd ved rundkjøring følg veien østover mot Aksdal. Passer bro over veien og ta deretter første avkjørsel av veien til venstre. Ta deretter vei til venstre og følg veien. Ta vei til høyre innpå Helgelandsvegen. Følg veien oppover. Når veien svinger noe mot venstre, parkerer en på høyre side av veien. Tomten vil da ligge på nedsiden mot venstre. Det står en eldre hytte der i dag. Ved fellesvisninger vil det bli godt skiltet med Eiendomsmegler A visningskilt. Alternativt kan en åpne annonsen på finn.no, på annonsens høyre side er det en kartskisse. Ved a trykke pa kartet får du enkelt tilgang til en reiserute fra din startdestinasjon til boligen.

Diverse

- Det er ikke odel/konsesjon på denne eiendom. - Grenselinjer på bilder montert av fotograf er for å gi et inntrykk av hvor grensene går, men er ikke nøyaktig angitt. Avvik må påregnes ut fra disse illustrasjoner.

Omkostninger

Tinglysningsgebyr pr. panteobligasjon kr 525
Tinglysning skjøte kr 525
Total kr 1 050

Vi gjør oppmerksom på at ovennevnte omkostninger er beregnet ut fra kjøpesum tilsvarende prisantydning. Det tas forbehold om økning i gebyrer.